غیبت یا غفلت


بلای جانسوز عصر ما غیبت نیست،غفلت است.

حال و روز شیعه در این عصر،از دو وجه بیرون نیست.یا معصوم خاتم را محبوب و مقصود و مقتدای خویش می داند یا سر بر آستان مقتدایی دیگر می ساید.

شیعه اگر گمان کند که حبیب و طبیب و نجات بخشی جز او در عالم هست،راه را به خطا برده است و پا از صراط مستقیم تشیع بیرون نهاده است.

شیعه اگر در حضور آب،دل به سراب بسپارد،چگونه نام خود را شیعه میگذارد؟

شیعه بهتر از هرکس می فهمد که((من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة)).((هرکس بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد،به مرگ جاهلیت مرده است.))

شیعه بهتر از هرکس می فهمد که میزان و معیار محبت،امام است و هر محبتی در راستای محبت امام،معنا می شود.

و اگر مدعی است که مرید آن قطب عالم است،محب آن ولی الله الاعظم است،عاشق آن حجت خاتم است ،این حال و روز با عشف،سر سازگاری ندارد.

کدام عاشقی بی یاد معشوق،زیستن می تواند؟

کدام عاشقی،یک لحظه بی خاطره ی معشوق سر می کند؟

کدام عاشقی هر از گاه به یاد معشوق می افتد و محبوب را ردیف دیگر امور روزمره خویش می بیند؟

کدام عاشق هجران کشیده ای خورد و خوراک و خواب و لذت می فهمد؟

این ننگ و عار برای عاشق نیست که از معشوق بشنود که ما تو را از یاد نمی بریم  و مراعات تو را فرو نمی گذاریم و او ...

و او بی اشتیاق زیارت معشوق سر کند و یاد او را فرو بگذارد؟

این اوج بی معرفتی محب نیست که بداند و بشنود که محبوب به شادمانی او شاد می شود،با اندوه او غمگین می گردد،مریضی اش محبوب را بیمار می کند،هرگاه دست به دعا بردارد،محبوب آمین می گوید.

و آن زمان که سکوت کند،محبوب،برایش و به جایش دعا می کند و او سر از پای نشناسد و قالب تهی نکند؟


آری بلای جانسوز عصر ما غیبت نیست،غفلت است.

(و غیبة منا)


او غایب نیست،پرده بر چشم های ماست.

چه کس صادقانه دست به دعا برآورده است،مخلصانه امام خویش را طلب کرده است و پاسخ نگرفته است؟

برخی امام را طلب می کنند و دیگران را هم.

اینان تا آن زمان که چشم به ابواب چندگانه دارند،دستشان به دامان امام نمی رسد.

بعضی امام را طلب می کنند اما نه بخاطر امام که برای وصول به حاجات خویش.

می بینی که امام را صدا می کند ـبا تضرعی جانسوز و دلخراش ـ  اما آنچه می طلبد،دیدار حیات بخش امام نیست،حل مشکلات و وصول به حاجات خویش است.این سخن نه بدان معناست که در تلاطم مشکلات،به سراغ امام نباید رفت و قضای حوایج و استجابت دعا و رفع موانع را از او نباید خواست.بلکه به عکس،همه چیز از نزول باران،تا شفای بیماران را از امام باید طلب کرد کع تقدیر و مشیت همه چیز در عالم به دست اوست و هیچ کار،بی اشارت مزگان او به سرانجام نمی رسد.

سخن این است که شوق دیدار امام چیزی ست و عریضه و عرضه حاجات دنیوی،چیزی دیگر.

سخن این است که ساقی این بارگاه،به ظرفیت و جام همت میهمان می نگرد،محبوب،به ظرفیت دل محب نگاه می کند.((ان هذه القلوب اوعیة و خیرها اوعاها))

یکی به هوای بهشت در مصیبت حسین(ع) اشک می ریزد.

یکی در مجلس حسین(ع)،بر مصیبت خویش می گرید.

و یکی را معرفت حسین(ع) و معرفت به مصیبت حسین(ع) می گریاند.

هرکس به قدر جام معرفت خویش،از دست های امام نوش می کند.

امام دست نیافتنی نیست،دست های ما بسته است.

امام در پرده غیبت نیست،پرده بر چشم های ماست.و آنچه ما را از زیارت امام محروم می کند،غیبت امام نیست،غفلت ماست.


پی نوشت:نوشته سید مهدی شجاعی/قطعه ادبی برگزیده در جشنواره کشوری

طرحی نو در جشن نیمه شعبان


روی عکس کلیک کنید


خدایا عالمی در انتظار شنیدن پاسخ سوال "این المهدی" اند

مهربانا عیدی آن ها را در این ایام ندای دلنشین "انا المهدی" قرار بده

مصاحبه با قرآن درباره امام زمان علیه السلام(2)

سوال: ویژگیهای یاران امام زمان علیه السلام چیست؟

پاسخ قرآن کریم:

خداوند می فرماید: «إن الأرض یرثها عبادی الصالحون »{سوره انبیا آیه 105}. یعنی زمین را بندگان صالح من به ارث می برند. پس وارثان زمین که امام زمان علیه السلام و یاران ایشان هستند دو ویژگی دارند: 1-عبادالله اند 2- صالحین اند. حال به ویژگیهای بندگان صالح خدا اشاره می کنیم:

1- متواضع اند: «عباد الرحمن الذین یمشون علی الأرض هونا »{سوره فرقان آیه 63}

2- اهل پرورش جاهلان جامعه اند «وإذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما »

3- اهل طاعت و سجده و قیامند «و الذین یبیتون ربهم سجدا و قیاما »

4- خود را آلوده به گناه که منجر به ورود به جهنم می شود نمی کنند «والذین یقولون ربنا أصرف عنا عذاب جهنم »

5- اهل اعتدالند، «إذا أنفقوا لم تسرفوا و لم یقتروا »

6- موحدند و غیر خدا را نمی خوانند «لا یدعون مع الله الها آخر »

7- به جان انسانها احترام می گذارند «ولایقتلون النفس التی حرم الله إلا بالحق »

8- پاکدامنند «ولایزنون »

9- دنبال پاکسازی روان خویش اند «و من تاب و عمل صالحا »

10- جبران کننده عقب ماندگیها و پرکننده خلأ ها هستند «إلا من تاب و آمن و عمل صالحا »

11- حتی مرتکب مقدمات گناه هم نمی شوند و در مجالس گناه هم شرکت نمی کنند «و إذا مروا باللغو مروا کراما »

12- کلامشان صحیح است  «و الذین لا یشهدون الزو »

13- اهل لغو نیستند « و إذا مروا باللغو مروا کراما »

14- پرورش دهنده نسل سالم و مفیدند «هب لنا من أزواجنا و ذریاتنا قره أعین »

15- امام دیگرانند «و جعلنا للمتقین إماما »

16- به گزین اند. کلام را گوش می دهند و از بهترین آن پیروی می نمایند «فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه »

17- ایمان دارند «قل یا عباد الذین آمنوا إتقوا ربکم »

18- بنده خدای متعال هستند و امور خود را واگذار به خدای متعال می نمایند، بنده شهرت و پول و زر و زور و دنیا نیستند «ثم یقول للناس کونوا عبادا لی من دون الله »

19- شیطان را به زانو در آورده ان  «ولأغوینهم أجمعین إلا عبادک منهم المخلصین »

20- ویژگیهای صالحین را دارند یعنی صددرصد اعمالشان صالح است «والذین آمنوا و عملوا الصالحات لندخلنهم فی الصالحین »

21- امر ازدواج برای جوانان را تسهیل می کنند «و أنکحوا الأیامی منکم و الصالحین من عبادکم و إمائکم »

22- در کار خیر از همدیگر سبقت می گیرند «و یسارعون فی الخیرات و أولئک من الصالحین »

راز دلار (بخش دوم)

 نمادهی ماسونی در پشت 1 دلاری:

1 - مهر بزرگ امریکا:

قبل از تعطیلی مجلس آمریکا در تاریخ چهارم جولای 1776، کمیته ای انتخاب شده بود تا مهری برای این کشور تهیه نمایند. اعضای کمیته 5 نفر بودند که سه نفر از آنها شامل بنیامین فرانکلین، جان آدامز و توماس جفرسون می شد که پیش نویس بیانیه استقلال آمریکا را تهیه کردند.

ایشان افراد اولین کمیته به حساب می آمدند. قبل از آن که طرح مهر به تصویب نهایی برسد، دو کمیته دیگر و جمعا 14 نفر و به مدت 6 سال بر روی آن کار کردند. طرح نهایی که در تاریخ 13 ژوئن 1782 مورد تصویب مجلس قرار گرفت، توسط چارلز تامپسون با سمت منشی به مجلس ارایه شد. وی در این طرح پیشنهادات مشاوران و هنرمندان هر سه کمیته را لحاظ کرده بود. نکته جالب در این میان تعلق تقریبا تمامی افراد این کمیته ها به تشکیلات فراماسونری بود لذا بررسی به کار گیری نماد های گوناگون ماسونی در مهر رسمی ایالات متحده امریکا که  به سبب تعدد ، باید آنرا مهر ماسونی امریکا دانست. از اهمیت ویژه ای برخوردار است .......

 

ادامه نوشته