از امروز قصد داریم به صورت علمی روز گار رهایی  انسان ها در عصر ظهور را تا آنجا که در توانمان هست بررسی کنیم، به این منظور از کتاب " آینده جهان"  تالیف  "دکتر جلال برنجیان" استفاده میکنیم.                                                                                                                              

ما اعضای کانون صبح قریب مطالعه این کتاب را به شما توصیه می کنیم و آرزوی توفیق روز افزون برای نویسنده این کتاب داریم.

نثر این کتاب جذاب ، روان و به دور از تکلف می باشد. انشالله که موجبات رضایت حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداه فراهم گردد.

ترسیم روز گار رهایی

بشر امروزی نمی تواند تصویر عینی جهان در عصر بعد از ظهور را در اندیشه خویش به دقت ترسیم نماید، زیرا آنچه در پس از دوران ظهور آشکار می شود سابقه ندارد. امام صادق (ع) می فرمایند : " اذا قام القائم جاء بامر غیر الذی کان" ( آن گاه که قائم قیام کند، چیزی را می آورد که پیشتر اصلا نبوده است ).

در این جا تنها به نمونه هایی اشاره می شود که از زبان وحی در ترسیم از آن زمان به دست می آید و گرنه جهان در دوران حکومت موعود (ع) در چنان بلندایی قرار دارد که اندیشه ای وابسته به تجربیات گذشته و حال بشر توان درک واقعی آن را ندارد مگر از دریچه نگاه اولیای الهی.
حکومت موعود نه سوسیالیستی است نه کاپیتالیستی ، نه مذهبی کلیسایی است و نه لاییک ، نه موروثی شاهنشاهی است و نه جمهوری دموکراتیک، نه مردم سالاری است و نه استبدادگری. زیرا تمام این رو بناهای اجتماعی که تبلور آن در نظام حکومتی جامعه است از زیر بناهای فکری خاص خود برمی خیزد .نظام نامه حکومت موعود اسلام متکی بر شخصیت خود موعود است، یعنی آن نظام حکومتی، فردی چون حضرت بقیه الله می خواهد. حکومتی که در آن عدالت و گذشت، زهد و رفاه ، آزادی و بندگی ، آسودگی و خدا ترسی، امنیت خاطر و ترس روز واپسین،گشاده دستی و مخالفت با فقیر پروری، یعنی دو سوی متضاد مسال اجتماعی با هم جمع می شود.

در ادامه بحث " دانش و بینش در عصر ظهور " در 3 زیرشاخه بررسی می شوند:

الف: بالا رفتن سطح دانش های باطنی
ب: رشد تمدن
ج: تامین سلامت و بهداشت همگانی


مشتاقانه پذیرای  نظرات شما برای ادامه این بحث " بشر در روزگار رهایی " هستیم !